Over collectieve procedures

1. Hoe kan ik deelnemen aan de collectieve procedures?

Door lid te worden van ArcoClaim doet u automatisch mee met de collectieve procedures.

2. Wat moet ik doen als Belfius Bank of de Belgische staat mij benadert met een voorstel tot  compensatie?

Wij adviseren u om, op het moment dat dit zich voordoet, ons een e-mail te sturen op contact@arcoclaim.be. ArcoClaim zal zo snel mogelijk met een advies voor u en anderen komen.

3. Wat moet ik doen als ik niet meer alle gegevens heb?

Wij adviseren u om contact op te nemen met de klantenservice van Belfius Bank. Vraag om een kopie van uw aandelenrekening en/of andere ontbrekende stuken. Belfius Bank beschikt over de gegevens van elke Arco-coöperant. ArcoClaim heeft deze gegevens niet.

4. Moet ik een kopie van mijn aandeelhoudersrekening opsturen?

Op dit moment hoeft u nog geen stukken op te sturen. Indien de vereniging aanvullende informatie of stukken nodig heeft, dan zullen wij u daarvoor apart benaderen. Het is wel belangrijk dat u uw digitale dossier zoveel mogelijk bijwerkt en actueel houdt.

5. Waarom moet ik bij resultaat een bijdrage betalen?

Dat heeft twee redenen: 1) De ArcoClaim-organisatie werkt op basis van voorfinanciering. De lidmaatschapsbijdragen zijn onvoldoende om alle kosten te dekken. 2) Wordt er onverhoopt geen resultaat behaald, dan hoeven de leden verder niets te betalen. Dat komt voor rekening en risico van ArcoClaim.

Terug naar boven